Welkom op de website van Huisartsengroepspraktijk Dorpsstraat

Heeft u koorts en bent u benauwd: kom NIET naar de huisartsenpraktijk en ook NIET naar de huisartsenpost, maar neem telefonisch contact op!  Heeft u algemene vragen over Corona, kijk dan op de website: thuisarts.nl of rivm.nl.

Corona maatregelen:

  • Kom alleen naar de praktijk als u een afspraak heeft.
  • Kom, zo mogelijk, alleen naar uw afspraak. Dit om drukte in de praktijk te voorkomen.
  • Desinfecteer uw handen bij binnenkomst.
  • Houd 1,5 meter afstand.
  • Draag een mondkap.
  • Het bezoekerstoilet is gesloten.

Telefonische bereikbaarheid:

Ook in ons team zijn er medewerkers ziek of hebben iemand in hun huishouden die ziek is en daardoor in quarantaine moeten. We doen onze uiterste best om iedereen zo snel als mogelijk telefonisch te woord te staan maar het zal soms langer duren dan we zouden willen.

Weet dat u ook veel van uw medische zaken via Mijngezondheid.net kan regelen. 

Huisarts I. van der Jagt 079-3163059                              Huisarts K. Meijers 079-3167708
Huisarts B. Hanselaar 079-3164222                                
Huisarts R. Visser 079-3165972                       

Klachten

Elke dag doen hulpverleners hun uiterste best om u zo goed mogelijk te helpen. Daarbij gaan veel dingen goed, maar soms kan er ook eens iets fout gaan. Wanneer er naar uw mening iets niet goed gegaan is of u bent ontevreden over de werkwijze, is het belangrijk dat u dat laat weten.

Zorg verlenen is een kwestie van vertrouwen. Een kwestie ook van goede samenwerking tussen uw hulpverlener, diens medewerkers en u als patiënt. Als dat vertrouwen geschaad is, wil de hulpverlener het graag herstellen. Een klacht is een kans om te leren en de dienstverlening te verbeteren. 

Misschien bent u ontevreden over de medische behandeling of u vindt dat een hulpverlener of een andere medewerker een fout heeft gemaakt of u onheus heeft bejegend. Uw huisarts, uw apotheker of een andere hulpverlener hoort  graag wat u dwars zit. 
 

Eerst praten
Vindt u dat een hulpverlener of medewerker u onrechtvaardig heeft behandeld, een fout heeft gemaakt of u onheus heeft bejegend? Blijf er niet mee rondlopen. Bespreek uw klacht met die hulpverlener zelf. Vaak geeft zo’n gesprek voldoende wederzijds begrip om weer samen verder te kunnen. U vindt de adresgegevens van uw hulpverleners eenvoudig op de homepage van zoetermeergezond.nl onder 'zoek uw hulpverlener'. Gaat uw klacht over de Huisartsenpost, dan kunt u uw klacht meteen schriftelijk indienen.

 

Uw klacht schriftelijk indienen
Wilt u niet rechtstreeks zelf de hulpverlener of medewerker benaderen? En betreft uw klacht
een huisarts of een medewerker van een huisartspraktijk in Zoetermeer/Benthuizen of de Huisartsenpost Zoetermeer?

U kunt uw klacht dan schriftelijk kenbaar maken en sturen naar:
 

Stichting Georganiseerde eerstelijnszorg Zoetermeer (SGZ),
 t.a.v. Klachtopvang,
Croesinckplein 24, 2722 EA Zoetermeer
 

of per e-mail zenden aan klacht@sgzoetermeer.nl

 

Beschrijf uw klacht in uw eigen woorden: over wie heeft u een klacht, wat is uw klacht en wat zou u willen dat er gebeurt om uw klacht 'uit de wereld te helpen'. Hierbij is het handig uw geboortedatum of de geboortedatum van de betreffende patiënt door te geven over wie de klacht gaat. Lees de folder 'Een klacht over onze zorg? Blijf er niet mee lopen!
 

Andere hulpverleners dan hierboven vermeld, zoals bijvoorbeeld apothekers (ook in de dienstapotheek), diëtisten, podotherapeuten, optometristen, specialist(en) in het ziekenhuis, fysiotherapeuten of oefentherapeuten, hebben hun eigen klachtenregeling, die u in de regel op hun website kunt vinden.
 

Klachtenfunctionaris

Levert een gesprek met de betreffende hulpverlener of medewerker niet voldoende op of wilt u geen gesprek aangaan? Dan is het mogelijk een beroep te doen op de ondersteuning van een onafhankelijk klachtenfunctionaris van de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (www.skge.nl) voor de huisartsen en medewerkers van huisartsenpraktijken in Zoetermeer/Benthuizen en de Huisartsenpost Zoetermeer. U kunt dit ook nalezen in de volledige klachtenregeling. De huisartsen Visser, Meijers, Cornelissen en Hanselaar uit Groepspraktijk Dorpsstraat vallen onder een andere klachtenregeling en klachtenfunctionaris, te weten die van de HuisartsenKring Haaglanden [1].

Een klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft geen oordeel. Hij of zij is onafhankelijk. Alles wat u aan deze persoon vertelt is vertrouwelijk. De klachtenfunctionaris kan bemiddelen en zoekt samen met u naar een oplossing.

Geschillencommissie

Kunt u zich niet kunt vinden in de uitkomst van de klachtbehandeling met de onafhankelijk klachtenfunctionaris van de SKGE of bent u van mening dat de klacht niet is opgelost? Dan is er sprake van een geschil. U kunt het geschil dan schriftelijk voorleggen aan de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (www.skge.nl).

 

 


[1]  De huisartsen Visser, Meijers, Cornelissen en Hanselaar uit Groepspraktijk Dorpsstraat vallen onder een andere klachtenregeling en klachtenfunctionaris, te weten die van de HKH tel 070-3029821, info@kringhaaglanden.nl